سامانه مدیریت یادگیری (LMS)

LMSسیستم مدیریت یادگیری ،یک سامانه آموزش از راه دور است که واژه جهانی آن Learning Management System می باشد. این سیستم به منظور مدیریت همه جانبه دوره های آموزشی و ایجاد تعامل بین مدرس و دانشجویان طراحی شده است . در واقع می توان گفت که سیستم مدیریت یادگیری پایه و اساس بسیاری از فعالیت های آموزش مجازی می باشد.

LMS چه کاربردی دارد؟

مراکز آموزشی با استفاده کردن از LMS در بسیاری از موارد منابع مالی نیروی انسانی و زمان صرفه جویی می کنند در عین حال که می توانند در روند آموزشی خود از امکانات ویژه تری برای جذاب تر شدن دوره های آموزشی آنلاین ، تدریس آنلاین در نتیجه جذب مخاطب بیشتر استفاده کنند.

انواع مختلف LMS کدام اند؟

در حالت کلی LMS ها به دو صورت برای دو نوع استفاده تجاری (Comercial) و متن باز (Open-Source ) نوشته می شوند.

تجاری Comercial : در این روش شرکت و یا شخص سازنده نرم افزار LMS با هدف فروش آن به مراکز آموزشی، ارگان ها و سازمان های بزرگ به قیمت های معمولا بالایی نرم افزار تولید می کند و با خدمات پس از فروش منحصر به فرد در اختیار آنها قرار می دهد. معروف ترین نمونه LMS های تجاری در دنیا WebCT ، BlackBoard، Objectj هستند.

متن باز Open-Source : در این روش همه مردم می توانند به کدهای نوشته شده نرم افزار دسترسی داشته باشند و آن را بر اساس نیاز بر روی سامانه های خود نصب و راه اندازی کنند،بدون آنکه نیاز باشد پولی پرداخت کنند. قاعدتا در این حالت خبری از پشتیبانی و خدمات پس از فروش نیست . معروف ترین نمونه LMS های متن باز در دنیا ATutor ، Sakai ، Moodle می باشند.

سامانه مدیریت یادگیری

برخی از آیتم های مهم در LMS

مدیریت مدرس

مدیریت دوره ها

پنل مدیریتی جداگانه

نقش کاربری

آزمون های اتومات

کارنامه های اتومات

امکان Webrtc ، کلاس آنلاین بدون برنامه جانبی

و امکانات دیگر…

سیستم آموزش مجازی LMS برای موبایل

موبایل فرندلی بودن ارتباط مستقیمی با میزان موفقیت نرم افزار های امروزی دارد؛ چون در حال حاضر بیشتر از نیمی از جمعیت جهان از گوشی هوشمند استفاده می کنند و از طریق آن به شبکه های مجازی وصل هستند ، هرچند بیشتر کارمندان از دسکتاپ و کامپیوتر برای وصل شدن به سامانه مجازی استفاده می کنند اما موبایل فرندلی بودن این نرم افزار بسیار مهم است، چرا که کارایی و راحتی قابل قبولی دارد.

قابلیت LMS در موبایل

1_ سیستم گزارش دهی

2_ مدرک و گواهی خودکار

3_ ابزارهایی برای مدیریت گروهی

4_ سیستم فروش و بازاریابی

5_ تحقیق و گزارش گیری از بازخورد و بازدهی افراد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *