اهمیت متاورس

متاورس چیست؟

متاورس از ترکیب دو کلمه (Meta) به معنی (فرا) و (Universe) به معنی (جهان) تشکیل شده است که روی هم معنی (فراتراز جهان) می دهد. افراد در دنیای مجازی، با استفاده از آواتارهای خود به معاشرت با یکدیگر می پردازند و خرید و فروش انجام می دهند ویا مدیریت داده انجام می دهند از حتی با رقیبان خود مبارزه کرده و آن ها را شکست می دهند. متاورس با ترکیب فناوری های واقعیت مجازی (VR) و واقعیت افزوده (AR) کار می کند.

کاربرد های فناوری واقعیت مجازی و واقعیت افزوده است که تنها به حوزه بازی و سرکرمی محدود نمی شود.

بسیاری از شرکت های بین المللی مانند آمازون، متا(فیسبوک سابق) و گوگل روی این فناوری ها سرمایه گذاری کرده اند.

به همین خاطر در ادامه به معرفی برخی از این کاربردها می پردازیم.

1_ بهداشت و درمان

از جمله کاربردهایی که می توان برای واقعیت مجازی بیان کرد و در بررسی تفاوت واقعیت مجازی و واقعیت افزوده ، مورد برسی قرار داد بهداشت و درمان است که شبیه سازی جراحی ، جراحی رباتیکو درمان فوبیاست. به علاوه ، این فناوری قابلیت های آموزش جراحی را افزایش داده و دانشجویان از این طریق می توانند به درمان بیماران به صورت مجازی بپردازند

2_ آموزش

واقعیت مجازی می تواند یادگیری را با ارائه تجربیات فراموش نشدنی (مجازی) به دانش آموزان افزایش دهد.

3_ بازی

می توان از فناوری واقعیت مجازی برای ایجاد یک واقعیت خیالی در دنیای بازی استفاده کرد. اکنون بازی های زیادی برای سیستم عامل های مختلف از جمله اندروید و ios وجود دارد که می توانید به راحتی آنها را دانلود کرده و هدست واقعیت مجازی خود را در فضای بازی قرار دهید و بازی کنید.

4_ ارتش

برای شبیه سازی شرایط ارتش نیز می توان از واقعیت مجازی استفاده کرد. این فناوری تاثیر فوق العاده ای بر روی نیرو های ارتش ، درمان سربازان و کاهش تلفات نظامی دارد.

5_ ورزش

به لطف فناوری واقعیت مجازی ،کاربر می تواند به طور مجازی ورزش مورد علاقه خود را بدون نیاز از ترک خانه برای رفتن به باشگاه یا استادیوم ارائه دهنده این فناوری انجام دهد.

و دیگر اهمیت متاورس می توان از زنجیره ای از اطلاعات غیر متمرکز که بصورت گرافیکی قابل لمس و رویت اشاره کرد. گسترش متاورس به سمت سیستم های حسی و حرکتی ،آموزش مهندسی ، پزشکی ،بازی ها و کسب در آمد

نکته ای که مورد متاورس باید به آن توجه کرد این است که متاورس، تفاوت اساسی با فضای مجازی و شبکه های اجتماعی را دارد.

یک پیشنهاد در “اهمیت متاورس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *