سئو

سئو وبسایت دارای اهمیت است

کلمه‌ی SEO مخفف عبارت Search Engine Optimization سئو یا می‌توان بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو ترجمه کرد البته خود سئو هم در فارسی بسیار رایج شده و حتی گاهی ترکیب‌های اضافی و توصیفی و عبارات فعلی (مانند بهبود سئو، سئو کردن، سئو سازی) را نیز با آن می‌سازند و به‌کار می‌برند

اهداف سئو چیست؟

اهداف شما از سئو وب سایت می تواند متفاوت باشد.اولین هدف از سئو بالا بردن و جذب ترافیک ارگانیک است. با این کار تعداد بیشتری از مخاطبان را جذب کرده که می تواند منجر به فروش بیشتر شود در عین حال ،بهینه سازی موتور های جستجو می تواند به بازاریابی و کسب و کار شما کمک کند.

مزایای سئو

1_شما را به مخاطبان تان معرفی می کند.

2_ترافیک وبسایت شما را بالاتر می برد.

3_کاربران ورودی را به مشتری های شما تبدیل می کند.

4_تاثیر بالایی در افزایش فروش شما خواهد داشت.

5_اعتبار کسب و کار شما را بالاتر می برد.

6_هزینه ها را کاهش می دهد.

7_موجب افزایش ارزش کسب و کارتان خواهد شد.

8_سئو قابل سنجش و اندازه گیری است.

9_آمار بازدید وب سایت شما را افزایش می دهد.

10_مقرون به صرفه و کاملا اقتصادی است.

سئو
سئو

انواع سئو چیست؟

سئو کلاه سفید (White Hat SEO)

سئو کلاه سیاه (Black Hat SEO)

سئو کلاه خاکستری (Gray Hat SEO)

سئو منفی (Negative SEO)

سئو داخلی و سئو خارجی

سئو داخلی on-page SEO که به سئو پایه هم مشهور است شامل موارد مختلفی مثل محتوا ،کد نویسی ،پیاده سازی فنی ،ساختار و نمای سایت می شود. مدیران وب سایت باید تمام تلاش خود را بکار ببرند که نتایج کار طراحی سایت و تولید محتوا برای موتورهای جستجو بهینه سازی شود.این فرایند همان سئو داخلی است. سئو داخلی به دو بخش سئو تکنیال (ساختاری) و سئو محتوا تقسیم می شود.

سئو خارجی off-pege SEO شامل فعالیت هایی است که در خارج از وب سایت انجام می شود و هدف آن تلاش برای افزایش رتبه سایت در موتور جستجو است.اقدامات معمول سئو خارجی شامل ایجاد بک لینک،تشویق به جستجوی نام برند و افزایش تعامل و اشتراک در شبکه های اجتماعی است.

به عبارت دیگر سئو خارجی شامل تمام مواردی است که شما در سایت خود انجام می دهید تا گوگل و سایر موتورهای جستجو سایت شما را معتبر ببینند.